domingo, 20 de julio de 2008

La L9, la línia més lenta d'Europa

Fa uns set anys, crec recordar, vaig gravar tot un seguit de notícies seguint el periple del flamant, -aleshores conseller en cap- Artur Mas. Em va fer il·lusió anar a gravar al nou Hospital de Sant Pau on s'hi estrenaven noves consultes clíniques i d'altres equipaments. La nova entrada es va ubicar a tocar de l'estació del Metro de Guinardó al costat del carrer Sant Quintí i la Ronda del Guinardó. Recordo perfectament el recorregut de la comitiva encapçalada pel Sr. Mas i la resta de "troupé" seguida a molts metres de distància per la Elsa Blasco i crec recordar que encara hi era el Sr. Batlle. Era clar que era un equipament de la Generalitat de Catalunya, això s'havia de publicitar.
Recordo, aleshores, com es parlava de la línia 9 de metro (també hi vaig gravar un munt d'inauguracions) que seria realitat el 2004, sí, el dos mil quatre, i ja es parlava de "la línia més llarga d'Europa". Avui en dia els veïns de la zona contemplem, podríem dir, ja avorrits a l'espectacle penós d'unes obres interminables. El mateix conseller ja ha comentat en vàries ocasions que ja no es parlarà de terminis, segons ell, perquè els projectes el·laborats per l'anterior govern, eren molt febles i s'han hagut de refer, amb un ull posat als esdeveniments del Carmel. En tot cas es parla del 2012. Sí, dos mil dotze. Hom soposa que es poden acabar els treballs de les estacions en execució, com la de la plaza Sanhelly o la plaça Maragall, deixar-ho tot més o menys endreçat (com al carrer Llobregós al costat del mercat del Carmel) i almenys tenir una visió clara dels carrers. Una obra pública comporta molèsties i porta anys la seva execució. Pot malmetre un negoci però també el pot fer guanyar diners. Però aquest projecte és una bofetada a la població llana i una vergonya que es pugui envair d'aquesta manera l'espai públic durant tot una dècada.


Ver mapa más grande

No hay comentarios: